C.V. (lat.Curriculum Vitae) je pisana biografija, odnosno dokument, koji šaljemo poslodavcima, prilikom prijave na oglase za posao. Preporučuje se da šaljemo C.V. napisan na jednoj, maksimalno dvije stranice.Neka novija istraživanje ukazuje da čak i od „fonta slova“, koji biramo za pisanje C.V.ja, zavisi kakav ćemo uspjeh imati kod potencijalnih poslodavaca.
Jedan od najboljih fontova za pisanje, koji bismo uvijek trebali koristiti, je font „Helvetica“. Ovaj font se smatra jednim od boljih jer djeluje profesionalno, ali u isto vrijeme lagano i iskreno, te je stoga,siguran izbor za pisanje C.V.ja. Stručnjaci kažu da je font Garamond, takođe, dobar izbor, ako smo iskusni u svom poslu, i to želimo pokazati svojim budućim poslodavcima, na čiji oglas za posao, se prijavljujemo.
Font slova Times New Roman ukazuje da se nismo dovoljno potrudili da napišemo dobar C.V, i zato je ovaj font malo problematičan, te stoga na prvu može odbiti poslodavca. Ovaj font se smatra i najstarijim i najviše korištenim fontom, pa slanje C.V. u ovom fontu djeluje, kao da nismo svoj C.V. ni pogledali godinama, niti ga dopunili/izmijenili. Isti učinak je i sa Arial fontom.
Curriculum Vitae (font slova Times New Roman)
Curriculum Vitae (font slova Arial)
Stoga, stručnjaci savjetuju, ove fontove trebamo izbjegavati (Ariel i Times New Roman). U lošiji izbor fonta spada i Comic Sans MS, jer kao „veseli font“, navodi poslodavce da pomisle, da nam baš i nije toliko stalo da nas pozovu za razgovor za posao, daje utisak neozbiljnosti kandidata, koji šalje C.V.
Curriculum Vitae (font slova Comic sans MS)
Poslovna mreža LinkedIn, uradila je analizu grešaka, najčešće nastalih prilikom pisanja C.V.ja, te su otkrili koje riječi nikako ne smijemo stavljati u svoj C.V.(da bi sebe najbolje opisali). Neke od najgorih, prema navodima LinkedIna su: kreativan, organizovan, efikasan, motivisan, iskusan, odgovoran, inovativan, analitičan ili timski igrač. Oni smatraju, da ako svoj C.V. previše „nakitimo“ ovim riječima, biće nerealan i samim tim, nezanimljiv poslodavcima. Stoga, bismo sve navedene riječi trebali izbrisati iz C.V.ja. Umjesto toga, LinkedIn, nam savjetuje da koristimo primjere. Po njima, cijela mudrost leži u tome, da u par rečenica (što kraćih i jednostavnijih) objasnimo na vlastitom primjeru, kada smo bili najviše kreativni (npr.) ili organizovani ili inovativni,.ili analitični,.ili….. Znači, kada smo upotrijebili ovu našu osobinu (na prethodnom poslu, ili hobiju, ili aktivnosti) i da sebe kroz tu odabranu osobinu opišemo.
Piše: Amela Hajdarević Strutinski