Savjeti za pokretanje vlastitoga posla


PODIJELI.

Život od danas do sutra.Kriza. Recesija. Ogromna nezaposlenost. Čini nam se, da nikada gore nije bilo.

Postoji puno razloga, koji su sasvim opravdani, da ostanemo u krevetu cijeli dan žaleći samoga sebe, svoju tešku sudbinu, gubitak posla i tešku ekonomsku situaciju, koja izgleda nema kraja. S druge strane, malo je dobrih razloga, koji vas, ukoliko nas služi zdravlje i godine, sprječavaju da uzmemo sudbinu u svoje ruke i pokušamo izaći iz mulja, u koji, polako tonemo.

Ako pođemo od toga da i studente na Harvardu, najprestižnijem svjetskom univerzitetu, ne uče da budu dobri ljudi i dobri radnici, nego da sami sebi stvaraju vrhunske poslove, onda nam ne preostaje ništa drugo, nego da svu energiju uložimo u razmišljanje i samo-organizaciju. Možda nećemo otkriti nove aplikacije, poput Googla ili Facebooka, ali nikad se ne zna.

Pokušajte se voditi nekim jednostavnim pravilima, da dođete do cilja, odnosno do neke ideje, koja bi vam dala „posao u ruke“ ili bar dobar početak za pokretanje vlastitog posla.

  1. Prije svega, čvrsto odlučite, koji su vaši razlozi za pokretanje posla. Procedura se u našoj zemlji zadnjih godina znatno pojednostavila i olakšala, ali je i dalje malo ljudi koji će „grlom u jagode“, bilo šta odlučiti pokrenuti. Ali, samo razmišljanje o tome, čime bismo se mogli baviti, je bolje od pukog sjedenja kod kuće i čekanja da se nešto desi.
  2. Odlučite sami čime se želite baviti. Ne čekajte godinama, da dođete na neku ideju, jer na kraju možda ta ideja i neće biti savršena, onako kako mi želimo. Nastojte da dođete do neke jednostavne poslovne ideje, koju uvijek možete nadograđivati ili dodavati male izmjene. Osvrnite se oko sebe, gledajte, razgledajte, maštajte. Odvojite i više vremena ako treba, ali budite uporni. Možda i kada vam sve ideje presuše, iskrsne baš jedna, s kojom možete krenuti.
  3. Nakon pronalaska ideje, važan korak, je osmisliti plan rada.Jednostavan, pregledan plan poslovanja, na osnovu vaše ideje, je pola posla.Ukoliko imate mogućnosti, pitajte ljude oko sebe koji drže male, privatne radnje ili se bave npr. izradom rukotvorina, za savjete. Mnogi uspješni ljudi su imali teške početke. Važno je da dobijete ideju ili predstavu o tome, čime se želite baviti i na koji način.
  4. Krajnji kupac je važna stavka u cijeloj priči. Ili jednostavno rečeno, ko su ljudi koji će koristiti ili kupovati vaše usluge. Ovdje pokušajte biti što precizniji. Primjera radi, ako želite praviti sapune, vaši ciljani kupci će vjerovatno ispočetka biti samo žene. Ako se odlučite za reciklažu stare, pohabane odjeće, od nje možete praviti sve, od torbi, krpenih lutaka, do prekrivača itd. Onda su vaši ciljani kupci svi. Ako ste vrsni u pravljenju domaćih kolača, sa jednostavnim sastojcima, vaši krajnji kupci su opet svi, koji vole kolače.Mogućnosti su bezgranične.
  5. Odredite cijenu vašega proizvoda-ali tako da bude neka optimalna cijena, kojom pokrivate sve vaše troškove i ostvarujete određeni profit. Ispočetka, ne treba biti iznad svih očekivanja, nego tačno onoliko, koliko je kupac za tu vrstu proizvoda, spreman platiti. Nemojte koristiti komplikovane grafikone i statistike, sve stavite na papir,..koliko imate utroška materijala, koliko želite zarađivati, želite li prodavati malo i skupo ili puno i jeftino, postoji li opasnost od nepredviđenih troškova,…kada stavite sve odgovore na papir, vrlo brzo ćete doći i do neke optimalne cijene vašega proizvoda.
  6. Kako doći do novca za pokretanje posla-sada dolazi do izražaja vaša kreativnost. Ako ste uvjereni da vam je ideja dobra, i da vremenom može biti i bolja i profitabilnija, pokušajte se obratiti za pomoć, nekom članu porodice ili prijateljima, ili pokušajte pronaći sponzora,odnsono firmu/pojedinca, koji bi vas kao početnika ali sa dobrom idejom,na početku sponzorirao.Ljudi su spremni pomoći, i uvijek će rado pomoći, ali ako vide, da se i vi trudite i dajete sve od sebe.
  7. Osvajanje kupaca i tržišta-ovdje koristite marketing u najširem mogućem smislu, sada kada živimo u 21 vijeku, načini oglašavanja nisu više starinske metode, iskoristite sve besplatne alate na Internetu, do kojih možete doći, Google, Facebook, i razne portale, koji nude besplatnu reklamu ili reklamu uz neki vid dogovora.Nikad nije prerano ni prekasno, da neku vašu ideju, pretvorite u stvarnost. Možda vam se posreći. Nikad se ne zna.

Priredio: Igor Strutinski